SAYFALAR

23 Nisan 2016 Cumartesi

23 NİSAN ULUSAL EGEMENLİK VE ÇOCUK BAYRAMI

   Bugün 23 Nisan,neşeyle doluyor insan....96 yıl önce 23/04/1920'de Türkiye Büyük Millet Meclisi'nin açılmasıyla ülkemizin tarihinde çok önemli bir adım atılmış oldu.Mustafa Kemal Atatürk,23 Nisan'ı çocuklara armağan ederek onların kutlamasını istedi.Türkiye Cumhuriyeti'nin ulusal bayramlarından biri olan 23 Nisan Ulusal Egemenlik ve Çocuk Bayramı,her yıl bütün yurtta ve yurt dışı temsilciliklerimiz de coşku ile kutlanıyor.Bugünün anlam ve önemini Ulu Önder Mustafa Kemal Atatürk'ün bir sözü ile belirtmek istiyorum;

" Türk milletinin geleceği,bugünkü çocuklarının doğru görüşü ve yorulmak bilmeyen çalışma azmi ile büyük ve parlak olacaktır." 


    23 Nisan,ülkemizde stadyumlarda ve ilköğretim okulların da törenler yapılarak kutlanıyor.IEEE Kulübü olarak bu mutlu günde,Isparta merkeze bağlı Gelincik Köyü'ndeki öğrencilerin yanında olmak için Gelincik İlköğretim Okulu'na gittik.

    23 Nisan töreninde en son görevli bulunduğumda 12 yaşındaydım ve üzerine çok fazla vakit geçti.Okula gidince bando takımını,okulun süslenmesi görünce,eski anılarım canlandı ve kendime "Ne zaman büyüdük?" sorusunu sormadan duramadım.Her yerde Türk Bayrakları,çocuklar neşeli gülüyorlar,eğleniyorlardı.Okulun bulunduğu ortamın doğa ile iç içe olması ve az önce aktardığım durumlar bir araya gelince insanın için huzurla doluyordu.

     Gençlik ve Spor Bakanlığı'nın düzenlendiği Damla Projesi adlı bir oluşum ile bulunduğumuz okula Türkiye'nin başka illerinde okuyan öğrenciler ve yine Türkiye'de eğitim gören yabancı bazı öğrenciler katıldı.Kalabalığın artmasıyla iyice renkli bir ortam oluştu.Bando önde,öğrenciler arkada tören yerine gittik.

    Günün anlam ve önemini belirten konuşmalar yapıldı,şiirler okundu.Çuval giyme yarışı,sandalye kapma,yumurta taşıma gibi bir birinden renkli yarışmalar yapıldı.Neşeli olan ortama oyunlar daha fazla renk kattı.Misafir öğrencilerinde yarışmalara katılması eğlenceli durumları ortaya çıkarttı.

    Oyunların bitiminin ardından çocuklarla beraber kurduğumuz uçurtmalar ile eğlenceli vakit geçirdik.Orada tanıştığımız arkadaşlarla güzel dostluklarla kurduk ve onlara yabancı olduklara durumlara karşı yardımcı olmaya çalıştık.Benim için güzel bir gündü,eski anılarımın canlanması,hatıralarımın tazelenmesi çok güzeldi.Daha nice 23 Nisanlara,19 Mayıslara,29 Ekimlere!!!!
       

2 yorum:
Write yorum
  1. İnşallah çocuklarımız bizden daha coşkulu, daha mutlu 23 nisanlar, 19 mayıslar kutlarlar

    YanıtlaSil
  2. İnşallah,coşkunun her zaman artması hepimizin temennisi!

    YanıtlaSil