SAYFALAR

1 Temmuz 2015 Çarşamba

Tercih Zamanı



      Öğrencilerin beklediği üniversite sınav sonuçları bugün açıklandı,artık durumlar daha net,çünkü elimizde sayısal veriler var.Elimizde bulunan bu sayısal veriler ile tercih için fikirler edinmeye başlayabiliriz.6-14 Temmuz arasında olacak tercih döneminin başlaması için daha 6 gün vakit var ve iyi analizler yapılabilir.Geçen sene aynı dönemi yaşamış bir öğrenci olarak elimden geldiğince yardımcı olmaya çalışacağım.

     Kimilerimizin puanı beklediğimiz gibi,kimilerinin yüksek veya düşük geldi ama moral bozmak yok.Fenerbahçe'li olsamda bu sözü paylaşmak iyi olur:"Ama hiç kimse "UMUDUMUZU BİZDEN SÖKÜP ALAMAZ" Slaven Bilic.Sonuç ne olursa olsun umudumuzu kaybetmemeliyiz.Bu sonuçlar hayatın sonu değil,sadece bir başlangıç.Geleceğimizi düşünmeliyiz ve yaşacağımız hayatı hayal etmeliyiz.Hayal etmek önemli,"Hayal etmek başarıya giden yolda yanımızdan ayırmayacağımız bir yol arkadaşı olacak." 


     Herkesin kendine belirlediği kriterler vardır ve o yönde tercih yapmak isterler ve tabiki doğru olanda budur,kimsenin ne dediği değil,bizim ne istediğimiz önemli olan.30 tercih hakkına sahipsin sen nereyi istersen onu yaz! Tahmini sıralamamızın 10 bin aşağısı ya da yukarısını tercih etmemiz söylenir fakat bu sene sıralamalar biraz daha düşecek gibi durum onu gösteriyor.Benim düşüncem 15 bin aşağısı,10 bin yukarısı tercih için ideal.Ben tercih yaparken ilk 12 tercihimi sıralamamın çok önünde olmasına rağmen hayal ettiğim yerleri yazdım gelmeyeceğini bende çok iyi biliyordum fakat 30 hakkım varda içimde neden kalsın ki,hayalimi o tercih listesinde görmek istedim.Bölümler konusunda üniversite konusunda çok kararsız kaldığım zamanlar oldu.Şu an okuduğum üniversiteyi 2 kez tercih listemden çıkarttım ve en son eklediğim de burası da olsun dedim ve kaderimde orası varmış ve o kadar oynama yapmama rağmen tercih listemde Süleyman Demirel Üniversitesi geldi.

   Tercihlerde başarı sıralamasını göz önünde alarak tercih yapınız.Başarısı sırası en yüksekten,en düşüğe doğru tercih listenizde sıralama yapabilirsiniz.İstemediğiniz bir yeri zorla yazmayınız(Yapılan araştırmalara göre bir üniversiteye yerleşmesine rağmen sınava giren aday sayısı 300 bin ve Türkiye'de üniversite mezunlarının %32 kendi işini yapmıyor.)Bende bu durumun içinde olacaktım ve durumu zamana bırakınca sevmeye başladım.İlk gittiğimde her şey yabancı geldi,bir kaç günlük gözlemimden sonra kendime,ben gerçekten burayı istiyormuyum? dedim,çok çelişkiler yaşadım bırakıp tekrar mı sınava girsem diye ama en son devam kararı aldım,şu an baktığımızda devam etmekle çok doğru karar verdiğimi gördüm.İlgi alanlarımı kapsayan konular vardı ve bu da hayallerime giden yolda bir avantajdı benim için.


   Bölümümüze karar verdik fakat üniversiteye karar vermekte zor ama,önemli olan ilk başta istediğimiz bölüme karar vermek,bölüme karar verdikten sonra üniversiteye karar vermek kolay bir olsa gerek.Üniversite'ye kapak at gerisi kolay sözü yalan,her yerin kendine göre bir zorluğu vardır ama bu zorluklar çalışılarak halledilebilir.Tercihlerde kampüs yaşamına sahip üniversiteleri tercih etmenizi tavsiye ederim.

   Düşüncelerimi ve bilgilerimi elimden geldiği kadar paylaşmaya çalıştım,sormak istediğiniz bir soru olursa yorum yaparak ya da sosyal medya hesaplarından ulaşarak soru sorabilirsiniz.Elimden geldiği kadar yardımcı olmaya çalışırım.Herkese kolay gelsin.

Hiç yorum yok:
Write yorum