SAYFALAR

28 Nisan 2016 Perşembe

YARATICI FİKİRLERİMİZ KÖRELİYOR MU?

    Mühendislik ile ilgili bir yarışmanın başvuru aşamasında,bazı sorunlar karşısında nasıl çözüm bulabileceğimize dair sorular vardı.Soruları düz mantık cevaplamak yerine biraz daha yaratıcı şekilde cevaplamak bir avantaj sağladığı için,cevabımın değişik olması gerekiyordu.Soruya yaratıcı cevaplar arıyordum fakat son zamanlarda düşüncelerimiz o kadar monoton bir hal almış ki,istediğim seviye de bir cevap verme konusunda epeyce bir sıkıntı çektim.

   Soruya verilecek cevap konusunda en yaratıcı olan bir adım öne geçeceği için sıradan cevaplar benim için dezavantaj durumundaydı.Cevap bulma konusunda harcadığım zaman içerisin de pek kayda değer bir sonuç elde edememiştim.


   Soru karşısında bir süre cevapsız kalınca,bu sefer düşüncelerim sorunun cevabını bulmaya değil de,neden eskisi gibi yaratıcı fikirler ortaya çıkaramıyoruma yönlendirdi.Elde somut bir sonuç olmaması da canımı sıkmıştı.Bir anda farklı bir yöne yönelmiştim ama bu konuda cevap bulma konusunda çokta zorlanmadım.Başlıca nedenlerinden biri bana göre son zamanlarda okumayı azaltmıştım bu da düşüncelerin az-çok sabit kalmasına neden oldu.İkinci neden ise teknolojinin gelişmesiyle artık planlarımızı ve aktivitilerimizi anımsatıcılara kaydettiğimiz için akılda tutarak biraz zorlama yapmak yerine,basite alıştırıyoruz kendimizi.Bu tür basite alıştırmalar sonucunda da ortaya yaratıcı fikirlerimiz köreliyor mu? nun cevabı biraz da olsa ortaya çıkmış oluyor.

   Teknoloji güzel bir şey önceki satırlardan olumsuz bir şey anlaşılmasın ama sadece çokta kolaya kaçmamalıyız.Bu duruma bir örnek daha vermek gerekirse;kullandığımız çok fazla hesap var ve hepsine farklı farklı şifreler koyuyoruz.Bunların hepsini akılda tutmak zor oluyor ama her gün giriş yaparken şifreleri girersek,bir zaman sonra şifreler akılda yer almaya başlıyor ve unutmuyoruz.Kendi bilgisayarım da bazen hesaplarım otomatik olarak açılıyor ve her seferinde şifre girmiyorum,bu durum da bazen dışarı da kayıtlı hesaplarıma girmem gerektiğinde şifremi hatırlayamama neden oluyor.Fikirlerimizi köreltmemek için kısa kısa da olsa beyin jimnastiği yaparak,düşünce canlılığını her zaman üstte tutabiliriz.

   

Hiç yorum yok:
Write yorum