SAYFALAR

10 Eylül 2015 Perşembe

ÇANAKKALE ŞEHİTLİK GEZİSİ

Çanakkale daha önce gitmediğim iller içinde yer alıyordu.Hep gitmek istiyordum ama bir türlü nasip olmamıştı.Bu tatilde Çanakkale'ye gitmeye karar verdik ve çok güzel 2 gün geçirdik.Çanakkale'ye gitme amacımız şehitliği görmekti.Bilen birinin gezdirmesi iyi olacağı tura katıldık.Sabah 9.30 gibi tura başladık.Çanakkale feribot iskelesinden yola çıktık ve Gelibolu yarım adasına geçtik.Çanakkale boğazının en dar kısmından geçiş yaptık.Karşıya geçerken bizi "DUR YOLCU" yazısı karşıladı.

DUR YOLCU
   Rehberimiz anlattıkça o günleri yaşamaya çalıştım.Orada bulunmanın verdiği manevi duygular çok fazlaydı.Bol bol fotoğraf çektim.Çanakkale'yi görmeyen arkadaşlar varsa mutlaka görmenizi tavsiye ederim.Anzaklar kilometrelerce uzaktan Çanakkale'yi ziyarete gelirken bizim az gitmemiz çok acı bir durum.Gezimiz Seyit Onbaşı heykeli ile başladı.Dile kolay 276 kilogramlık top.Seyit Onbaşı'nın 276 kiloluk mermiyi kaldırmasından belli bir süre sonra gazeteciler kahramanı fotoğraflamak istemişler fakat Seyit Onbaşı tekrar kaldıramamış.Bu durum karşısında komutanına;"Komutanım gerçekten tekrardan ihtiyaç olursa ben bu mermiyi yine o namluya taşırım demiş."
276 KİLOLUK MERMİ

SEYİT ONBAŞI'NIN MERMİYİ KOYDUĞU TOP

Çanakkale'de genci,yaşlısı vatanın savunması için savaşmıştı.Gidenler,geri dönmeyi düşünmediler.

Ordan yolumuz Bigalı köyüne devam etti.Atatürk'ün,Çanakkale cephesine gönderildiğinde konakladığı ev orda bulunuyordu.Bigali köyü koruma altındaki köylerdenmiş ve Gazi Köy olarak adlandırılıyormuş.Gazi köy olduğu için bütün evlerde Türk Bayrağı asılı durumda.Bayraklar asılı evler arasından yürürken içim kıpır kıpırdı.Bu durumda bulunan ve Gazi Köy unvanını almış köylerin sayısı fazlaymış.Tarihimize her zaman sahip çıkmalıyız.

Anafartalar,Anzak koyu,Kanlısırt derken yolculuğumuz devam ediyordu.Conkbayırına gelmiştik.Savaş zamanında çok önemli bir konuma sahip bir alanmış.Çevreyi gördüğümde sahip olduğu konumun değerini  anlamış oldum.Coğrafya çok hakim bir bölgeydi.Türk siperlerinin bozulmadan duranları vardı ve orada aklıma gelen şey İstiklal Marşı'mızda yer alan "Bastığın yerleri toprak diyerek geçme,tanı düşün altında binlerce kefensiz yatanı"dizesi aklıma geldi.
SİPERLER

Yolculuğumuza 57.Alay Şehitliğine uğrayarak devam ettik.57.Alay hakkında hepimizin bilgisi vardır.57.Alay Şehitliğinin girişinde Hüseyin Amca heykeli karşılıyor bizi.107 yaşında Şehitleri anma töreninde bastonu ile yokuşu tırmanarak etkinliklere katılmıştır.

Turumuz Çanakkale Şehitlik Abidesi ile devam etti.Bulunduğumuz konumdan karşıda İngiliz anıtları görünüyordu.1930'lu yıllarda İngilizler anıtları dikmelerine rağmen bizim 1985'li yılları bulmuştur.

Daha sonra Salim Amca müzesini ziyaret ettik.Savaştan belli süre sonra çevrede bulunan eşyalar hurdaya verilirken Salim Amca,eşyalar hurdaya verilmeden önce satın alarak onları bir yerde toplayıp müze halinde sergilemeye başlamış.Kullanılan savaş aletlerini,mataradır,mermidir onları görmekte güzeldi.Müzenin adı "Salim Mutlu Özel Harp Anıları Müzesi" ziyaret etmek isteyenler için.Turumuzun son noktası zamanında hastahane olarak kullanılan Şahindere Şehitliği.Orada rehberimizin anlattığı olaylar beni çok etkiledi.18 gibi turumuzun bitmesinin ardından tekrar feribot ile Çanakkale'ye dönerek turumuzu tamamladık.

Ulu Önder Atatürk ve aziz şehitlerimiz,bu günleri sizlere borçluyuz.Unutmadık,unutmayacağız,unutturmayacağız...