SAYFALAR

15 Eylül 2015 Salı

TRAFİK ÇİLESİ


     Günümüzde en cazip ulaşım araçlarının başında otomobil geliyor.18 yaşına giren herkesin nerdeyse ilk yaptığı işlerden biri ehliyet almak(bende aynı duruma örnek biriyim) ehliyeti alıyoruz,sıra trafiğe çıkmakta.Yola çıkınca ben ne kadar dikkatli kullanıyorum desende karşı tarafın yaptığı bir hata kötü sonuçlar doğurabiliyor.Bu yazımı bugün trafikte yaşadığım sıkıntılardan dolayı yazma gereksinimi duydum.

       Yola çıkmıştım daha 6-7 kilometre civarında bir yol gittim karşılaştığım ilk olay;ben sol şeritte ilerliyordum orta şeritte motosiklet üzerinde bir çift ilerliyordu ve hareket halinde iken selfie yapıyorlardı.Yaptıkları hareketle kendilerini düşünmüyorlar çevresinde bulunan araçlar içinde tehlike arz eden bir durum içindelerdi.Selfie yaparken ufak bir denge,trafik kazasına neden olabilir ve şehir içi yol olduğu için zincirleme kazaya dönüşebilir,kötü senaryolar yazmakla bitmez.Bu durum trafikte ne kadar vurdum duymaz olduğumuzu gösteriyor.




    Trafikte kamyon gibi araçlar benim için her zaman ürkütücü gelmiştir.Büyük araç oldukları için otomobilleri trafikte pek fazla önemsemiyorlar.Az önce anlattığım olayın üzerinden daha bir kaç dakika geçmişti ki sağ şeritte seyreden bir kamyon ani bir şekilde önüme geçti ve önü açık olmasına 30 km/sa hızla ilerleme devam etti.Sağ şeritte önünde bir şey olmamasına rağmen önüme geçmesinin ve bir anda fren yapmamı gerektiren durum neydi,o an kamyon sürücüsü ne düşündü bilmiyorum ama tek bildiğim şey o an için bir tehlike atlattığımdır.

  Gidiş anında başıma gelen olaylar bunlardı.Dönüş yolunda ise sağ şeritte ilerlerken 100 m civarında önüme ilerleyen araç bir anda durarak ana yolda geri geri gelmeye başladı,bir anlık refleksle fren yaptım ve arkasında durdum,yaptığı durumdan dolayı kornaya bastım aramızda çok az bir mesafe kalmıştı ama adam geri gelmeye devam etti,sol şeridin boşalmasıyla hemen arkasından kaçtım.Trafikte bu yapılanlara gülsek mi ağlasak mı bilmiyorum.




  Bu yaşanılan durumlar trafikte sadece 1 gün boyunca başıma gelen bir kaç olay.En sağ şeritten birden 2 şerit sola geçen,olduğu şeritten aniden başka şeride geçen vs. durumlar.Yaşanan bu tür olaylar inşallah bir gün düzelir.Kırmızı ışıkta beklerken daha sarı yanmışken birden arkadan "düt düt"  ,hemen nedir bu sabırsızlık daha yeşil yanmamış 2 saniye hareket edince değişen ne olacak.O durumda kornaya basanlar genellikle yolda bu seferde kırmızı yanmadan önce sarı yandığından son şans ışıkta geçerim düşüncesiyle gaza basıyorlar.Bu durumda ki iki farklı kişi aynı ışıkta yolları kesişince ortaya istenilmeyen durum olan trafik kazası   meydana geliyor.


  Trafikte her zaman dikkatli olmak lazım.Trafik kurallarına uyalım hem kendimizi hem de çevremizi düşünelim.Bu anlattığım durumlar günde yüzlerce kişinin başına geliyordur ve bazıları ne yazık ki trafik kazasıyla son buluyor.Bayramın da yaklaştığı dönemde trafikte daha da dikkatli olmamız gerekiyor.

Hiç yorum yok:
Write yorum